Tohtoročný ženevský autosalón bude scénou, na ktorej absolvuje svetovú premiéru Novej generácie Hyundai i30 kombi. Nový člen rodiny i30 zachováva nadčasový dizajn svojho kratšieho päťdverového súrodenca, pričom mu dodáva eleganciu predĺženou karosériou kombi.

“Novým modelom i30 kombi teraz predstavujeme ďalší typ karosérie, ktorý poskytuje eleganciu a všestrannosť pre každého. Splývajúca línia strechy a dynamické proporcie dodávajú kombi takmer siluetu kupé. Úhľadný a dynamický profil ďalej zvýrazňuje bohatý chrómovaný rám okolo bočných okien“ vysvetlil Thomas Bürkle, šéfdizajnér Hyundai Design Centre Europe.

V kombinácii s reflektormi full-LED a vertikálnymi dennými svetlami z LED má nová generácia Hyundai i30 kombi charakteristický vzhľad spredu.

Vysoká variabilita s jedným z najväčších batožinových priestorov v segmente

Úhľadný dizajn i30 kombi nijako negatívne neovplyvňuje objem batožinového priestoru: so základným objemom 602 litrov (podľa normy VDA 211) a 1.650 litrov (VDA 214) pri sklopených operadlách zadných sedadiel patrí k najväčším v segmente. Variabilitu ďalej zvyšuje odkladací priestor pod dvojitou podlahou batožinového priestoru s niekoľkými oddeleniami.

Kombi má dĺžku 4.585 mm (päťdverový hatchback: 4.340 mm), výšku 1.465 mm (1.475 mm s lištami strešného nosiča) a šírku 1.795 mm. Rázvor 2.650 mm je zhodný so základnou päťdverovou verziou.

Najlepšie štandardné bezpečnostné vybavenie v triede

Hyundai Motor demokratizuje technológie tým, že poskytuje najmodernejšie prvky aktívnej bezpečnosti a konektivity v modelovom rade i30. Preto má aj i30 kombi najlepšie štandardné vybavenie prvkami aktívnej bezpečnosti v triede.

Zahŕňa systémy Autonomous Emergency Braking, Driver Attention Alert, High Beam Assist a Lane Keeping Assist System.

Funkcia Autonomous Emergency Braking (AEB) v modelovom rade i30 využíva kameru a funguje v troch fázach. Najprv akusticky a vizuálne upozorní vodiča ak sa odstup i30 od vozidla idúceho vpredu zníži natoľko, že hrozí riziko kolízie. V druhej fáze automaticky pribrzdí vozidlo potrebnou intenzitou a v tretej fáze zabrzdí vozidlo maximálnou intenzitou pre zabránenie kolízii. Príplatková funkcia rozoznávania chodcov využíva radarový senzor a reaguje na chodcov prechádzajúcich cez cestu.

Driver Attention Alert (DAA) monitoruje spôsob ovládania vozidla vodičom a na základe odchýlok od normálneho stavu odhalí únavu vodiča, ktorá by mohla viesť k nehode.

Advanced Smart Cruise Control (ASCC) automaticky udržiava nastavený odstup od vozidla idúceho vpredu v rámci limitu nastavenej rýchlosti do 180 km/h. Keď vozidlo idúce vpredu zastaví, systém automaticky zabrzdí i30 a po rozjazde vozidla vpredu ho opäť automaticky rozbehne.

Blind Spot Detector (BSD) s funkciou Lane Change Assist monitoruje oblasť vzadu a vedľa vozidla a keď sa v nej nachádza iné vozidlo, rozsvieti sa výstražné svetlo v príslušnom vonkajšom spätnom zrkadle.

Rear-Cross Traffic Alert (RCTA) redukuje riziko kolízie s vozidlami približujúcimi sa zboku v priečnom smere pri cúvaní z neprehľadných miesto kolmo na cestu vizuálnym a akustickým upozornením vodiča na približujúce sa vozidlá.

Lane Keeping Assist System (LKAS) upozorní vodiča pri rýchlosti jazdy nad 60 km/h ak má vozidlo tendenciu neúmyselne vybočiť z jazdného pruhu. Vodiča upozorní akusticky a vizuálne predtým ako automaticky uskutoční potrebnú korekciu riadením pre vrátenie vozidla do bezpečnej pozície.

Speed Limit Information Function (SLIF) identifikuje dopravné značky obmedzujúce rýchlosť. Dopravné značky sa zobrazujú v reálnom čase na displeji TFT v združenom prístroji i na monitore navigačného systému.

High Beam Assist (HBA) pomocou kamery rozoznáva protiidúce vozidlá i vozidlá idúce vpredu v tom istom jazdnom pruhu a automaticky prepína na tlmené svetlá aby nedochádzalo k oslňovaniu iných účastníkov cestnej premávky. Keď v monitorovanom priestore nie sú iné vozidlá, HBA automaticky prepne na diaľkové svetlá pre maximálne osvetlenie cesty.

Príkladná digitálna konektivita

Hyundai i30 kombi novej generácie má rovnaký priestranný a elegantný interiér s horizontálnym layoutom a odsadeným dotykovým monitorom systému infotainmentu v hornej časti prístrojového panelu. Navigačný systém s dotykový monitorom s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov) poskytuje najmodernejšie funkcie konektivity ako Apple CarPlay, Android Auto a služby LIVE Services. V stredovej konzole je odkladacia priehradka na smartfón s funkciou bezdrôtového indukčného nabíjania podľa štandardu Qi. Alternatívne si zákazníci môžu vybrať iné systémy infotainmentu ako napríklad audiosystém s kapacitným dotykovým monitorom s uhlopriečku 12,7 cm (5 palcov) s integrovanou cúvacou kamerou a dynamickými vodiacimi líniami, modulom Bluetooth a funkciou My Music.

Dynamické a efektívne pohonné agregáty

Na pohon modelu Hyundai i30 kombi slúžia predovšetkým turbokompresorom prepĺňané motory s priamym vstrekovaním paliva a zníženým objemom (downsizing), vyznačujúce sa vysokou účinnosťou a spontánnou reakciou

(predbežné hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 pre rad Hyundai i30 kombi: kombinovaná spotreba 3,6 – 5,8 l/100km, kombinované emisie CO2 95 – 135 g/km*). Zákazníci majú na výber tri benzínové motory a jeden turbodiesel v dvoch výkonových modifikáciách. Ponuku benzínových motorov tvorí neprepĺňaný štvorvalec 1.4 MPI s výkonom 74 kW (100 k), nový prepĺňaný trojvalec 1.0 T-GDI s výkonom 88 kW (120 k) a štvorvalec 1.4 T-GDI s výkonom 103 kW (140 k). Štvorvalcový turbodiesel 1.6 CRDi je na výber s výkonom 81 a 100 kW (110 a 136 k).

Jazdná dynamika

Inžinieri technického centra Hyundai Motor Europe v Nemecku vyladili jazdné vlastnosti modelu i30 kombi novej generácie v rámci rigorózneho testovacieho programu na cestách celej Európy a na legendárnom okruhu Nürburgring Nordschleife. Základ pre dobré jazdné vlastnosti a komfort vytvára karoséria, ktorá je z 53 % vyrobená z ocele ultra vysokej pevnosti. Spolu s novým podvozkom a o 10 % bezprostrednejším prevodom riadenia oproti predchodcovi prispieva k dynamickejším jazdným vlastnostiam a lepšiemu komfortu.

Made in Europe

Modelový rad Hyundai i30 tretej generácie, navrhnutý v európskom technickom centre Hyundai v  Rüsselsheime, testovaný na Nürburgringu a vyrábaný v závode Nošovice v Českej republike, využíva infraštruktúru, ktorú spoločnosť Hyundai Motor za uplynulých vyše 25 rokov vybudovala v Európe. Má ambície nadviazať na dve predchádzajúce generácie i30, z ktorých sa od roku 2008 predalo v Európe vyše 800.000 exemplárov.